O nás
O nás

Autoelektrika a svetelná technika v oblasti automobilového priemyslu je pre nás hobby. V súčasnosti je na trhu veľmi veľký výber žiaroviek, led a xenónových výbojok od rôznych výrobcov v rôznej kvalite a cene. Testovali sme nespočetné množstvo led žiaroviek, či už na napájacích zdrojoch alebo priamo vo vozidlách, ktoré majú veľký nájazd kilometrov, aby sme zistili, ktoré technológie a výrobky sú skutočne kvalitné a na aký účel určené.

Určite ste sa stretli s kúpou LED žiaroviek napríklad do parkovacích svetiel, ktoré boli funkčné len určitý čas. Najskôr nastali problémy s blikaním LED bodov, neskôr LED prestala svietiť úplne. Je to spôsobené tým,  samotným prevedením LED. Niektoré typy sú určené len na  konkrétny účel. Základom napájacej siete vozidla je alternátor, ten po naštartovaní dodáva vyššie napätie, ako je 12 Voltov, niekedy aj 14,5 Voltov. Tu však vzniká problém, keďže lacnejšie LED nemajú žiadny komponent na to, aby zabránili prepätiu v obvode LED žiarovky. Vzniká nadmerné teplo, LED sa prehrieva. V tomto prípade nepomôže ani hliníkový chladič. Tento problém sa vyskytuje najmä pri parkovacích svetlách, kde je ďalším zdrojom tepla samotné stretávacie svetlo a špz osvetlení, ktoré je v malom uzavretom priestore. Z tohto dôvodu sa oplatí porozmýšlať nad kvalitnou LED, ktorá môže byť o pár eur drahšia, ale jej životnosť je niekoľko tisíc hodín, čím v konečnom dôsledku ušetríte peniaze, než pri častej výmene lacných nekvalitných LED.

Tento problém rieši u dlhodobo svietiacich LED kvalitná elektronika so stabilizátorom a usmerňovačom. Tieto LED sú taktiež bipolárne, teda nezáleží ako ju pripojíte na plus a mínus. Bude svietit v oboch zapojeniach.

Nenechajte sa oklamať počtom LED bodov. Kvalitný LED chip napríklad od značiek samsung, cree, epistar alebo osram, môže mať svetelný tok vyšší niekoľko násobne, ako led žiarovky s vyšším počtom LED bodov, napríklad SMD typu 5050 prvej generácie.

MzNkMz